W tym badaniu sprawdza się nie tylko zbieżność, ale też kąt pochylenia różnych elementów zawieszenia. W celu ustawienia geometrii kół udajemy się do mechanika wtedy, gdy niepokoi nas coś w układzie kierowniczym. Może to być na przykład: „ściąganie” auta w czasie jazdy, większy opór kierownicy podczas skręcania, stuki w zawieszeniu, szybsze ścieranie się opon po zewnętrznych stronach i dziwne piski w kołach podczas skręcania, większe niż normalnie zużycie paliwa, czy luzy na kierownicy.
Na geometrię kół składa się:
- zbieżność kół,
- kąt ich pochylenia,
- kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy,
- oraz kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy.
Ponieważ w nowych autach (ze względu na dużo gumowych elementów) zawieszenie zużywa się dość szybko, takie badanie najlepiej robić co pół roku. Jest to ważne ze względu na bezpieczeństwo jazdy, właściwości jezdne pojazdu i zużycie poszczególnych części.