Taka operacja jest bardzo skomplikowana i najczęściej bardzo kosztowna. Może okazać się jednak niezbędna w silnikach z dużym przebiegiem. Wskazaniem do przeprowadzenia remontu jest zużycie elementów mechanicznych i wewnętrznych uszczelnień.
Nie da się z góry określić jaki przebieg będzie właściwy do przeprowadzenia tego typu operacji. Wiele zależy od tego jak samochód był używany, czy był właściwie serwisowany, w jakim stopniu części uległy eksploatacji. Można jednak przyjąć, że silnik wymaga remontu po przejechaniu 400 tys. kilometrów.
Remont może być konieczny wcześniej, jeśli silnik jest nieprawidłowo serwisowany, używamy złego oleju, nieregularnie go wymieniamy bądź też nie zapewniamy jego właściwego poziomu. Do poprawy stanu silnika z pewnością nie przyczynia się zbyt dynamiczna, sportowa jazda. Jeśli szwankuje nam układ chłodzenia, to powoduje on przegrzewanie silnika. Wcześniejszy remont będzie też niezbędny, gdy przydarzy się nam zatarcie silnika (spowodowane zbyt małą ilością oleju), zerwanie paska rozrządu, zerwanie lub przeskok łańcucha rozrządu, czy przepalenie uszczelki pod głowicą.
Standardowy zakres kapitalnego remontu silnika w naszym warsztacie obejmuje m.in.:
- diagnostykę,
- demontaż silnika i całego osprzętu,
- regenerację głowicy, bloku silnika, wału korbowego i wałka rozrządu,
- montaż nowych tłoków, pierścieni tłokowych, panewek, zaworów i prowadnic,
- wymianę uszczelnień, napędu rozrządu (paska lub łańcucha),
- regenerację wtryskiwaczy,
- wymianę sprzęgła i koła zamachowego,
- montaż nowych czujników, świec zapłonowych i żarowych,
- montaż nowych poduszek i samego silnika.
Przy okazji kapitalnego remontu zalecana jest również wymiana olejów, płynu chłodniczego i filtrów. Długość remontu jest uzależniona od zakresu niezbędnych napraw. Nasz Warsztat specjalizuje się w tego typu zabiegach. Zadzwoń lub skorzystaj z darmowych konsultacji i poznaj orientacyjną wycene naprawy silnika w Twoim samochodzie.